Samochody posiadające automatyczne przekładnie są bardzo popularne na terenie naszego kraju. Skrzynie tego rodzaju potrafią samodzielnie dobierać oraz zmieniać przełożenia. To oznacza dla kierowcy całkiem spory komfort podróżowania. Warto mieć na uwadze to, że użytkowanie automatów jest inne w porównaniu z samochodami posiadającymi skrzynie manualne. Różnice wiążą się między innymi z procesem holowania.
Co warto wiedzieć o holowaniu automatu?
Jeśli chodzi o samochody ze skrzynią manualną to proces holowania nie jest skomplikowany. Trzeba tylko połączyć auta linką i włączyć neutralny bieg w pojeździe holowanym. W samochodach z przekładniami automatycznymi proces ten jest o wiele trudniejszy. Dobrze jest więc sprawdzić instrukcję obsługi, aby dowiedzieć się czy dany samochód dysponuje systemem rozłączającym koła ze skrzynią. W przypadku ich braku skrzynia może zostać uszkodzona podczas holowania na lince.
Jeśli pojazd nie jest wyposażony w specjalne systemy, wówczas drążek skrzyni automatycznej należy przestawić na pozycję oznaczoną literą N. Aby wykonać taką czynność i zapewnić skrzyni smarowanie, konieczne jest uruchomienie jednostki napędowej.
O jakich sprawach trzeba jeszcze wiedzieć?
Sam proces holowania automatu oznacza sporo ograniczeń. Jeśli jest to jedyna opcja to należy jechać wolno (do 30 km/h) i tylko do najbliższego serwisu (trasa nie powinna przekraczać 50 km). W przeciwnej sytuacji skrzynia będzie mocno narażona na uszkodzenie oraz zużycie.
Aby uniknąć ryzyka, o wiele lepiej jest wezwać profesjonalną firmę zapewniającą holowanie pojazdu na lawecie. Profesjonalna pomoc drogowa obejmuje również różne drobne naprawy w terenie, dzięki którym możliwe będzie nawet uniknięcie holowania automatu.